Long time and no seen....

Kära blogg.

Jag vet att det varit ett tag sedan jag logga in och skrev något. Det har varit så himla mycket jag haft i livet sedan jag skrev sist, både bra och dåligt. Jag minns på den tiden jag delade allt med er, jag beskrev dagarna och alla drömmar och planer med hästarna, det var min dagbok. Jag kände en lättnad att få ha min lilla dagbok här.

Nu känner jag att det är dags att börja skriva här igen, inte det här med 3-5 inlägg per dag men några gånger i veckan iallafall, det lite som terapi för själen. Jag har alltid varit sådan och kommer nog förbli det. Nästan som när ångesten finns där och bara få öppna datorn och skriva om något helt annat som kom upp i huvudet är helt underbart. Det är nästan som att kapa dem värsta topparna på ångesten.

För övrigt så rullar livet på, hela sommaren har jag spenderat på Eneberg äldreboende i Norrtälje där jag jobbar. En mysig sommar med härliga kollegor var vad jag behövde. Till hösten får vi se vad som händer, jag blir kvar hemma iallafall och fortsätter att jobba. Jag kände mig helt enkelt inte redo för hippologutbildningen av många anledningar. Vem vet om det blir något helt annat sedan kanske.

 

Förutom att jag klarade alla tester till hippologprogrammet på Strömsholm så har jag även klarat av den efterlängtade hästskötarexamen. När vi gjorde den med skolan så missade jag på en del, först tänkte jag inte genomföra den delen men efter påputtning av både mamma och Sara så tog jag tag i det och åkte tillbaka till Hamre och klarade det. Ingen var lyckligare än jag.

Efter hästskötarexamen tog jag också tag i min BE-behörighet, klarade teorin efter tre försök och körningen på första. Skönt att ha det så man slipper fundera över vikter och sånt, eftersom Lizz inte heller är den mindre hästen... I slutet av maj var det äntligen dags för min 20-årsdag och det firades med släkt och vänner. Även i maj klarade Lizz sina två Msv B-kval när vi var på meeting hos Bollnäs RS. Såå roligt och det har varit några starter som vi inte lyckas komma upp i procenten, tack vare stöd av Carina vid sidan om satt dem båda på 64% när vi var i Bollnäs. Gjorde även en programridning för Msv B:2 innan sommarlovet för Lizz och hon gjorde det bra. 65% blev det på ett ungefär i första starten någonsin, så lycklig över denna resa vi gjort tillsammans. Nu väntas några starter i Msv B under hösten och förhoppningsvis kan vi börja satsa på Kval till Msv A, men den som lever får se...

 
Nu sitter jag iallafall på en flygplats på Kreta med en podd i hörlurarna och är på väg hem med försenat flyg, lagom kul men förhoppningsvis kommer jag hem i hyfsad tid då jobb väntar imorgon. Jag har försökt vloggat lite från semestern som ni får se om några dagar, tyvärr har internet varit väldigt dåligt så jag hade hoppats att ni skulle få höra från mig liite tidigare. 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback