När livet förändras

Så mycket som hänt på kort tid, man börjar få perspektiv på saken. 
 
Jag har ju nu bosatt mig i Bålsta på heltid, detta är nu mitt hem. Jag har varit så extremt laddad för detta och inget annat än just laddad, samtidigt har jag varit rädd. Detta med att veta nu att jag ska stå på egna ben, på riktigt denna gång. Tidigare har man alltid haft föräldrarna att luta sig mot och de har alltid hjälpt en. Nu är det dock på riktigt. En underlig känsla kan jag lugnt säga!
 
 
Detta med att lämna sitt hem och trygga punkt i livet, även om jag saknat alla vänner och allt runt omkring här så känns det så konstigt. Jag har också varit så fram och tillbaka vad jag faktiskt vill göra i framiden. Jag sa till mamma för en tid sedan att man kanske ska vänta med att plugga vidare och kanske jobba ännu längre än tänkt. Men ännu en gång har jag insett hur mycket jag saknar det och hur mycket betydelse en utbildning har, oavsett vad det är. Speciellt nu när man söker jobb, du kommer verkligen ingen vart på en gymnasieutbildning. Ni som lyckats med det kan väl berätta för mig hur man lyckas.....
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback