Man kämpar vidare

En jobbdag förbi, två ston, ett brunstigt sto och ett rödhårigt sto. Ja så kan vi väl sammanfatta min dag. 
 
Jobbet har flytit på, finns en hel del att jobba på även fast inte hästarna är på plats, imorgon ska jag försöka lägga in en ytterliggare växel för att hinna ännu mer! 
 
Eco idag var helt enkelt pain in the as, kort och gott. Hon blir så extremt svår när hon är brunstig, brunset är inget jag märkt av tidigare direkt men nu är hon hemsk. Idag skulle jag gå ut och galoppera henne men hon bara vägrade gå för att det var några som promenera på kvällen, jag blir galen när hon är på det humöret. Väl ute så var hon ganska fin, inte lika på som hon faktiskt brukar vara vilket var underbart, endast lätt och mjuk kontakt som man verkligen inte brukar ha samt väldigt lätt att sitta till med sitsen. Går man ut brukar det lätt bli att hon stänger av och livet blir lite väl kul tycker hon. Men det var så mysigt när solen lyste så fint på kvällen. 
 
Efter det upp på nästa häst, ponnyn Annie. En mycket klurig ponny som inte är den lättaste att rida men när allt släpper blir hon hur trevlig som helst. Men som sagt, det tar sin tid. 
 
 
Imorgon hoppas jag att jag hinner med tre hästar, då förutom dessa två även fina Bugge. Imorgon är även sista arbetsdagen innan tre dagars ledigt. Planerna då är faktiskt inget speciellt, sova, städa och rida som det ser ut nu. 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback