Det bara bubblar i kroppen

Jävlar vilka pass jag hade idag. Och ja, jag menar det. När sååå mycket sitter och hästen bara går. Jag ska försöka beskriva min känsla så bra som det går. Jag kan säga om det fortsätter såhär tills den 28 mars så kan vi väl göra en riktigt bra årsdebut på Enskede tillsammans med laget. 
 
Dagens dressyrträning
Jag började med att rida fram henne ganska självständigt. Kankse lite längre än vad som var meningen men jobbade iallafall med flera olika över gångar halt-skritt-trav-galopp, you name it. Hon upplevdes väldigt ofokuserad på mig, lite ''Vad händer på andra sidan av ridhuset?''. 
Men när min lektion började så jobbade vi med att Eco skulle svara framåt, gjorde volter varannan bokstav. Senare gick vi över att fatta galopp på volterna och det fick henne mer uppmärksam på mig. Sedan gick vi över till att jobba på volt och galoppfattningar och att hon ska reagera framåt, även där fick jag en positiv reaktion efter några gånger genom att hon tog galoppskänkeln direkt och det kändes verkligen i hela henne att hon var med på noterna. Innan vi valde att trava av henne så flyttade jag lite, genom att rida upp på medellinjen och flytta, med framdelen lite före. Sedan travade jag av henne. 
Känslan under hela passet var bra, kanske inte den bästa hela tiden men vissa delar så jag fortfarande får lite wow-känsla, det är del som jag vet att hon kan men man får ändå den där speciella känslan. Jag säger det igen, denna häst kan bli riktigt bra när hon är redo för det. 
 
 
Dagens hoppträning
Även här valde jag att rida fram själv, alltså lite tidgare än vår lektion. Då red jag jag framåt redan då, vilket jag ska tänka på imorgon också. Vi började med att galoppera på volt och få in bra galoppsprång mellan tre upphöjda bommar. När vi väl var klar med det så var det dags för att hoppa ett räcke sedan fem galoppsprång fram till nästa räcke där vi skulle rida in på denna volt igen och sedan vidare på tre stycken studs. Senare red vi även på en oxer. En väldigt nyttig övning och på Eco funkade den väldigt bra. 
Även här fick jag en väldigt bra känsla. Det kändes som Eco tycker hoppningen är kul igen, jag vill inte sätta krav på henne. Och det blev ju riktigt bra. Jag blir så jäkla stolt över min tjej.
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback