Galen helg!

Ännu en helg förbi och hunnit med några saker ändå. 
 
Gårdagen bjöd på stalltjänst, jag hann rida ut Eco på travbanan tillsammans med Kajsa mitt på dagen. Det gick ganska bra, Eco var något pigg som hon blir med sällskap men samtidigt skötte sig. Senare på eftermiddagen så var vi ett gäng som skrittade ut, då var det Lizz och vi vågade oss ut barbacka. Det vet jag inte om jag kunnat under dessa 1,5 året jag haft Lizz. Hon var så lugn och fin!
 
 
Idag har dagen varit lite lugnare, jag började dagen med att rida skolhästen Inferno, därefter tog jag Lizz på travbanan. Sååååå fin hon var idag! Det känns som vi kommit över perioden där allt har varit jobbigt för Lizz, man har inte kunnat arbeta ordentligt, man har inte kunnat rida ut på travbanan varken ensam eller med sällskap. Det har varit riktigt jobbigt och inte roligt att rida alls. Nu är vi i perioden där vi bara bygger styrka och hon är mycket positiv igen. Idag när vi var ute på travbanan lät jag henne galoppera på, jobbade mycket att ändra språnglängden utan att öka eller minska tempot. Hon galopperade på bra och var riktigt rund och fin. 
 
Eco linade jag lite idag, hon fick ett broddtramp i hagen så jag valde att ta det lite lugnare. 
 
 
Imorgon är det måndag, ny vecka och jag är såå laddad!!!
 
Måste även passa på att berätta, några riktigt roliga saker är på gång också. Jag har lite planer efter studenten och förhoppnings går det enligt plan. Men berättar mer när allting är klart!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback