Ibland undrar jag

Ännu en jobbdag över, vad som slog mig imorse var att jag precis startat jobbvecka 3 av 4 och har endast sju(!!!) arbetsdagar kvar. Det är ju sjukt, jag började ju nyss. Dem sista två veckorna har jag bokat in ledighet, sista veckan har jag bokat in fyra stycken körlektioner och packning innan vi flytar 19-20 aug, hela helgen kommer gå åt det.
 
Jag tycker jag varit riktigt produktiv idag ändå, hunnit jobba samt rida tre hästar. Det är ganska mysigt ändå. Midde ska jag få börja sätta igång så vi har nu börjat lite sakta med skritt, Eco gick ett dressyrpass och sedan satt jag upp på Annie för tredje gången och kände igenom henne, jobbade på att få henne lite lösgjord. 
 
 
Eco har gått in i brunst nu, och det är verkligen inte kul kan jag lova. Xangai i stallet är hon störtförälskad i som hon i vanliga fall avskyr och anfaller gallret med tänder och öronen slickade bakåt. 
Det märks också i ridningen då hon är en helt annan häst. Men vi får helt enkelt köra på och hoppas på det bästa. Hon surar lätt ihop, galoperar där hon inte ska galoppera, hon är helt enkelt ett sto. Tanken slog mig, vad har vi gett oss in på, hur ska vi klara av lördagen. Men jaja det blir säkert bra. Jag ska rida igenom henne mer ordentligt någon dag, då brukar det bli bra. Nu har hon tagit det lite lugnt dem sista dagarna, longering fredag, vila lördag och skritt ute i skogen igår. Så kan bero på det också. 
 
Imorgon väntar ytterligare en jobbdag, då väntar även tre andra hästar, denna gång Bugge, Eco och Annie. Så roligt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback