De finns folk för allt.

Jag såg ett inlägg på Facebook idag när jag vaknade, ett inlägg som jag har funderat på hela dagen. Jag kan helt enkelt inte släppa det och nu måste jag skriva och berätta mina tankar. Som sagt finns det folk till allt. 
 
Inläget skrevs av en tjej. Denna tjej är så otroligt duktig, utbildar hästar, rider och tävlar helt fantastiska hästar. Jag har följt henne ett tag på både facebook och instgram, hur hon jobbar med dessa hästar, hur hon utvecklar och utbildar dem. Jag ser inte bara henne på sociala medier utan även i det verkliga livet, jag ser tiden hon lägger ner, jobbat hon gör - som om du frågar mig är riktigt bra. Hon är duktig, kunnig, ambitös och ödmjuk. All cred till henne!!
 
Vad är det då som är fel hela tiden? Folk verkar inte ha något bättre att göra än att leta fel hos alla andra, något jag tagit med mig "Det folk inte tycker om hos någon annan är vad dem saknar hos sig själva" och jag tror det stämmer ganska bra. Att folk i dagens samhälle måste veta bäst och vara bäst för att själva må bra. Det är sjukt. Vi håller på med samma sport för att vi älskar hästarna, varför ska vi då vara så otroligt taskiga mot varandra? Vi måste börja öppna ögonen och sluta ge varandra spydiga kommentar utan peppa varandra mer. Ge varandra mer kärlek!
 
 
Jag själv har blvit utsatt av så mycket, speciellt i hästsammanhang som jag minns så tydligt. Ja jag är fortfarande ung, jag kan inte allt och även jag gör fel, för det är mänskligt. Mina hästar är lite som mitt allt, det är dem som ger mig energi att fortsätta genom allt man går igenom.
En gång blev jag anklagad för att jag behandlade mina hästar dåligt, dessa som är mina bästa vänner. Att det sedan kom fram några ögonblicks bilder och meddelanden som mig som person just där och då inte klarade av. Jag skulle aldrig få för mig att behandla mina hästar på ett dåligt sätt, dessa djur som JAG bryr mig om till 110%. 
En annan gång under en träning tillsammans med min tränare i ridhuset, kommer det fram att det filmas, i hemlighet. Jag vet att min häst inte är den enklaste, jag vet hur svår hon är, men jag vet också att hon kan vara lika underbar. Efter samtal med den berörda tränaren och min andra tränare som känner mig och hästen men inte var med i sammanhang sa de samma sak, en skitsak. Dem skulle aldrig tro att jag skulle göra något sådant mot mina hästar, aldrig. 
 
 
 
Inlägget blev flummigt, ja. Men förstår ni lite hur jag tänker? Att sluta ge varandra spyda kommentarer, sluta prata bakom ryggen, vi kan väl börja med att peppa varandra, ge varandra energi och bara berätta hur bra någon är!
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback