Julavslutning och mitt sista jullov!

Förstår ni den där rubriken?! Knappt jag gör, men som Sara sa till mig idag "Nu vill du bara härifrån, om sex månader kommer du gråta för att du inte vill lämna denna plats" och så kommer det nog vara. Jag vill men samtidigt inte. 
 
Slutpratat om detta, det är trots allt sex månader kvar. Idag hade vi julavslutning och julshow innan vi efter lunch tog lov. Vi startade dagen med stalltjänst innan förberedelserna började. Jag måste få börja med att ge en stor eloge som deltog, vilken grym dag vi fick ihop! Vi inledde iallafall med luciatåg som var lite över det vanliga kan man säga. Därefter var temat Ronja Rövardotter, Jennie berättade saga. Vi föreställde vildvittror och red en kadrilj, vilket gick över förväntan bra!! Därefter var det två nummer till. En riktigt rolig dag!
 
 
Jag glömde helt att berätta från gårdagens maskeradhoppning, Eco skötte sig som den stjärna hon är. Hon hoppade fina språng och var positiv, hennes självförtroende bara växer vilket är oerhört roligt. Inget pris till oss men Nellie hoppade en felfri och snabbritt som slutade med vinst, det värmer mitt hjärta. Även vår klass vann klasspriset som var en hoppdag med ryttaren Emma Kåbring. Vilket känns oerhört roligt!!!
 
 
Lizz vilade igår vilket ger en väldigt svår Lizz, men tillbaka till basic övningar. Övergångar och tempoväxlingar, nu jobbar jag med att hon ska ta halvhalterna på ett bra sätt och få in bakbenen. Jag säger nog det, finare än någonsin komemr hon bli vår!
 
På söndag åker Eco hem för lite vila, jag och Lizz åker nästa fredag. Vet ni hur mycket jag längtar? Det väntas mysdag med min kusin, lite jobb hos AP och mystid med hästarna! Åter här den 3 januari. Det känns bra att låta Eco gå på vila efter denna vecka, Eco har presterat riktigt bra och hon förtjänar lite vila över jul och nyår. 
 
 
Tävling under påskhelgen 2016, mcyket har hänt sedan sist!
 
Funderar på att fräscha upp bloggen lite, men vad känner vi för nu? Klurar på hur jag vill ha det men inte kommit fram till något bra, har ni några idéer?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback