Pepp på allt

Jäklar vilken energi jag fick efter klivit ur duschen efter att äntligen kommit hem. Samtalet med världens mest saknade Anna, paniken inför Gripen, att min häst är helt fantastisk eller att jag bara har två arbetsdagar kvar innan två veckors ledigt. Ja eller kombo av allt!
 
Det har varit en ganska bra dag ändå. Vakna innan klockan imorse, startade dagen 6.30 för fodring i stallet, därefter har allt flyttit på, slutade ändå 12 idag. Så en kort och bra dag helt enkelt. Efter det har jag mortionerat fyra hästar lika mysigt. Jag och Buggis gick ut och galoppera lite. Till början var han lite stark då han tyckte det var skitkul men blev bara bättre olch bättre, undrar vem som njöt mest. Jag eller Bugge?
 
Eco gick på töm idag, sååå fin!!! Hon har utvecklats en hel del på sistone. Förut har jag inte kunnat köra linan direkt till bettet för att få henne att jobba i låg form men gissa vad!! Hon är hur lätt och fin som helst, nu vill hon helst jobba lång och låg. det gick inte ens att drömma om för ett halvår sedan. Fyfan vad glad jag blir för denna häst. det jag nu saknar hos Eco är bakbenen, dem behöver få lite mer aktivitet. Förhoppningsvis kan Anna hjälpa mig med det under de resterande två veckorna. 
 
 
Min favorit genom allt <3
 
Imorgon väntas jobb 6.30-15.30 och sedan ridning av några hästar. Jag ska börja packa ner det mesta imorgon. Se över vad som ska med. Maria har varit supersnäll och lånat ut sitt sadelskåp när vi ska till Gripen. Underlättar så mycket för oss!! Tusen tack! En annan fråga är hur jag ska få det från Stora Wäsby till Antuna. En annan  fundering jag måste lösa snart!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback