Idag gjorde vi debut i LA.

Ja, vad ska jag säga? Vi alla har bättre dagar och sämre dagar. Likså hästar. Dagen start blev verkligen inte som planerat och jag tog ett beslut jag tidigare inte tagit, det var svårt men det rätta i efterhand. 
 
Eco har hela veckan varit lite explosiv och svår att hantera. Hon har varit överallt och ingenstans, lite osäker om det ska hända någonting. Emellanåt har hon varit riktigt fin och jag fått flera wow känslor! Jag har trott att vi skulle få ett hyfsat resultat men det var trots allt LA så jag hade i baktanken att det heller inte skulle gå som tänkt. 
 
 
Jag valde att sätta mig till häst 6.30 imorse, mest för att slippa lång framridning om det skulle bli varmt och sedan även för att få henne mer lösgjord som är svårt på tävlingar. Hon skötte sig ganska bra imorse och jag var nöjd. Väl på tävlingsplatsen så gick det bra, seg till en början men blev mer uppmärksam på mig och dunderfin verkligen mot slutet! Precis innan vi gick in på banan hände något i huvudet och Eco såg spöken i varje steg. Allt blev bara fel genom det vi försökte oss på. När jag ridit halva programmen samt första galoppen beslöt jag att utgå på egen begäran. Jag anser att täving ska vara kul, både jag och Eco ska tycka det är kul, vi ska få en bra känsla. Känslan fanns inte idag. Jag försökte trots allt för att styra upp det men det gick bara inte. 
Hon var trots allt väääldigt fin på dagens framridning och jag glädjs av det och hur fin hon varit för övrigt. Jag vet att hon bestitter talang och hon vill så gärna. Jag har bestämt mig att bygga ännu mer styrka och muskler och så får vi se om vi startar LA hos Mälaröarna RK den 30 sep. 
 
Vi har trots allt inte tränat ordentligt sedan i juni vilket känns tråkigt. Det är så svårt att rätta till fel om man inte vet vad samt få hjälp med dessa ryggningar som är det svåraste för oss. 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback