Hemma i Sigtuna igen

Imorgon börjar min två veckors praktik på en gård i närheten, ska bli spännande var dessa två veckor har att bjuda på. 
 
 
Dagens dressyrträning
Idag jobbade vi på med samma spår ungefär. Dock var Eco mycket bättre i munnen men kanske liiiite för seg. Vi gjorde serpentiner, volter, lite svag öppna och skänskelvikningar med framdelen lite framför just för att hon skulle slappna av. Vilket gjorde susen och hon blev mer genomsläpplig. I slutet av passet var det som att sitta på en riktigt fin dressyrhäst, som Eco börjat bli. När jag travade av henne var nosen nästan nere i backen. Hon har växt till sig lite min lilla spanjorska. 
 
Dagens hoppträning
Detta pass var Eco lite trött men jobbade på bra. Det var upphöjda bommar på medelinjen, tre stycken som var travbommar och tra stycken var galoppbommar. I mitten skulle man göra volter beroende på vilket varv man var i. Sedan la vi till lite hinder som stod lite snett på kvartslinjen, ungefär som en snett igenom fast på kvartslinjen. Sedan satte Carin ihop det på lite olika sätt och Eco var positiv till arbete nästan hela tiden. Så roligt att hon tycker om hoppningen igen, vi hoppade några språng på 80 cm som var lysande. Hon börjar även landa i rätt galopp!
 
 Nej nu måste jag stänga av datorn, imorgon väntar en ny dag som ska bli riktigt spännande! 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback