Funderingar om framtiden

Det har gått snart två veckor sedan studenten, man får sig alltid en tankeställare när studenten väl är över vad man faktiskt vill göra. När man gick i skolan så  var man såhär detta ska jag göra efter skolan. Jag trodde ett tag att jag skulle börja jobba som hästskötare i något stall men sedan ändra mig och ville ändå flytta hem under sommaren och eventuellt fram tills jag börjar plugga hösten 2019. Men ännu en gång har jag börjat fundera i ett nytt spår...
 
 
Jag har under tre år fått lära känna mig själv på riktigt, jag och mina två hästar har klarat sig själv på ett sätt samtidigt som jag fått stöd men hela tiden har det varit det där typiska "Jag själv ansvarar nu för mig och mina hästar" och jag har alltid trivts med det. När man sedan flyttar hem efter tre år så får man ändå en annan förståelse, även om jag älskar att vara hemma på ett sätt är det aldrig på samma sätt som det varit under dessa tre år. 
 
Jag har börjat fundera, tankarna går för fullt vad jag vill göra. På riktigt är det dags för mig att bli vuxen på riktigt (skämt åsido), jag tror det är dags för mig att flytta hemifrån. Vet ni något som går att hyra så får ni gärna höra av er, var någonstans spelar ingen roll. 
 
 
Jag insåg inte när jag flyttade från Sigtuna hur stor betydelse det skulle ha för mig, hur stor saknaden skulle vara speciellt till alla mina vänner jag fått lära känna. Inte en utan många, och verkligen inte bara i min klass utan så många fler. Och jag saknar allihopa!! Om jag vågar drömma lite iallafall önskar jag att det inte långt kvar innan jag är åter där. 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback