Ytterligare en vecka förbi

Lördagkväll betyder mellokväll och den obligatoriska traditionen att titta på mello. Veckan har rullat på för fort för att hinna med allt man ska ha.
 
Denna vecka har jag hunnit med att vara två gånger på gymmet, några skolarbeten slutförda, Lizz börjat gå lite lätta träningar och jag och Eco har varit på programridning idag. 
 
 
Lizz har som sagt börjat gå med på lektionerna som jag nämnt tidigare. Hon har faktiskt varit riktigt fin denna vecka, både på töm men också i ridningen. Hon är ju svårare än vad man kan tro, ibland lite för mycket arbetsvilja att hon nästan spricker, hon vill mer än vad hon klarar av idag på grund av tappad styrka. Dock är det galet roligt att arbeta henne. 
 
 
Idag har jag och Eco varit på programridning på Rävsta RC/Märsta RK för Roger Ohlsson. Riktigt roligt att få starta året med en sådan här kick! Vi red igenom LA:3 och landade på ca 65%, det var poäng med endast(!!) en 5:a, resten var mellan 6 och 7,5 vilket känns otroligt roligt! Alltid har det varit några moment som blivit poäng fem och neråt men idag endast ett moment, så roligt att det blir utveckling. Man fick även hjälp både innan och efter ritten vilket var väldigt givande och se vad han tycker och tänker, vi måste ha gjort ett ganska bra intryck ändå.  


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback