Kära blogg!

Tänk om jag skrev så varje gång jag skulle skriva ett inlägg, då skulle ni verkligen ha tröttnat på mig för länge sedan. Det händer saker i mitt liv nästintill varje dag just nu. Både bra och dåliga, jag växer mer och mer i mig själv och är ganska säker på vad som kommer hända i höst och framtidsplanerna ser ut. Just nu sitter jag hemma hos Malin och Danne som är bortresta så jag har hand om hus, hund och katter. Idag har jag hunit rida ett dressyrpass på Lizz, badat och solat lite och äter nu lunch innan jobbet kallar på ett arbetspass mellan 13.30-21.15. Idag är faktiskt första dagen på mycket länge som jag njutit!
 
 
Jag jobbar som ni kanske visste inom vårdbolaget Tiohundra på ett äldreboende i Rimbo. Jag trivs väldigt bra där, det slog mina förväntningar ganska så mycket. Dock blir jag endast kvar där augusti ut, men förhoppningsvis kanske det finns något jobb i framtiden.
 
Jag har många gånger berättat för er när jag flyttade till Sigtuna, om mina kämpiga tre år och hur jag växte i mig själv. Jag har under dessa tre år lärt mig vad jag vill och har trivts så extremt bra. Många förstår inte hur jag kan sakna denna plats, där fick jag gå igenom massor av känslor och massor av händelser som man inte vill gå igenom. Men det var där jag byggde upp ett liv, hittade vänner för livet och trivdes extremt bra. När jag sedan kom hem efter studenten och insåg att denna del av livet är över så fattades något i mitt liv. Jag åkte över några gånger till Sigtuna innan midsommar och jag insåg ganska snabbt vad som saknades i mitt liv. Just nu finns det på riktigt inget som binder mig till Norrtälje, vissa saker kommer jag säkert sakna eller vilja komma tillbaka till men nu känner jag att jag vill börja ett nytt kapitel och komma härifrån. 
 
 
Jag har jobb på gång, men vågar inte avsölja någonting förens allting är helt klart men det ser oerhört bra ut. längtar och är sååå redo! 
Tillsammans med en av mina bästa vänner så har jag hittat en lägenhet i Bålsta, jag tror på det här med hela mitt hjärta. Jag har alltid varit envis och ambitiös och andra har alltid sagt till mig att jag ska lita på mig själv och min magkänsla, jag kan säga att detta är så rätt det bara kan bli. Om vi ska titta på vad som är bra för mig så kommer detta öppna fler dörrar för mig. Vissa kommer tycka att det är en dålig idé och andra tycka att det är bättre, men jag vet att det är en bra början för mig. 
 
Det enda som saknas är stallplats till mina stjärnor, det är inte lätt att hitta men löser sig nog. Hoppas med hela mitt hjärta att båda kan flytta med, att jag kan utveckla min satsning yterligare!
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback