Fredagkväll

Dagen har rullat på i ett väldans tempo, mycket har jag hunnit göra och nu förbereder jag mig för träff med Unga ryttare imorgon på söndag ute på Gustavberg. Tyvärr får jag åka utan häst dit vilket känns tråkigt men det är bara att åka helt enkelt. 
 
 
Eco hoppades idag för Maria. Hon var till en början lite seg och tillbaka, även lite stel i sidorna me blev bättre. När vi väl kom igång mer med hoppningen laddade hon ännu mer, hon bjöd mycket bra på hinder (ibland så bra att jag inte kunde styra utan hon höll på att hoppa fel hinder). Det roliga var att hon bjöd hela lektionen och taxerade samt hoppa i alla lägen. Det är en fantastisk bedrift för att vara Eco. Hon har ju haft så dåligt självförtroende men det har ju blivit så mycket bättre!!
 
 
Lizz fick sig ett ridpass i ridhuset då hon vilar imorgon eftersom jag är iväg. Hon var lite stel hon också i början, men det har varit lite svårt att få till ordentliga pass i veckan men nu tog jag tag i ett riktigt dressyrpass. Det är lätt att när man rider ute och vill att hon jobbar så blir hon mer fokuserad på allt runt om istället för mig. Idag låg fokus på övergångar samt tempoväxlingar. Det är snart dax för debut efter skadan som blir en LB:3 hos Enköping FRK. Hon är helt klart redo för det men behöver ridas mer ordentligt mer än en gång i veckan som det blivit nu. Men lite flinslippa på en del så blir det nog bra. 
 
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback