så mycket att göra, så lite tid

Vad har dem senaste dagarna tagit vägen? Har för tok för mycket att göra men så lite tid... Men jaja det löser vi någon annan gång. Vad har hänt sedan sist jag skrev då? Jo, jag har hunnit hoppa Eco, varit sjuk en dag samt ridit ett helt fantastiskt pass på Eco idag. 
 
Hoppade gjorde jag i torsdags, mest bomövningar och att hon ska var lugn, vilket hon var trots hoppade typ för första gången på hela sommaren. Jag vill att hon ska vara lugn och sansad samtidigt väldigt framme för skänkeln vilket hon var. Jag är mycket nöjd och fick en riktigt bra känsla. Det känns bra inför kommande träningar. 
 
En bild jag fortfarnde tycker om, tagen i juni 2015.
 
Ja sedan var jag ju sjuk en dag, inget jag jublar över direkt. 
 
Dagen var lite annorlunda, Jag jobbade lite idag också, fick ju sovmorgon till 8 vilket var lyx!! sedan var typ allting klart ca 12 och allting klart och Eco riden kl 17. En väldigt bra dag om du frågar mig. Dagens ridpass då?
 
Förlåt, men min häst är så jävla himla fantastisk! Jag går fortfarande på Jonathans ord som han sa på förra veckans träning. Det är så svårt att ändra om, men nu när man hittat det, ridit ett x antal pass så börjar det lossna. Denna gång ska jag verkligen inte ge mig för att jag möter motstånd, jag vill verkligen att det ska funka. Idag lossna det! Jag fortsätter som sagt med det vi jobbat på och idag var första gången på bra länge som hon var fokuserad på mig hela passet igenom. Jag jobbade en del på att få henne väldigt lösgjord, därefter jobbade jag en del rörelser ut LA vilket hon gjorde med bravur. Vi klarade tillomed ryggning som är en av de svåraste sakerna för oss. Detta tyder på att vi har hittat rätt spår, nu vi ska försöka fortsätta såhär. 
 
 
Det är så himla kul när man äntligen hittar rätt spår att gå. Vi har aldrig hittat just det där lilla extra, visst har vi hittat knep som är bra och så, men aldrig det där lilla extra. Min kära lilla häst är så speciell, så känslig samtidigt som hon är så ambitiös och lat. Det är en extrem svår kombinaton men emellanåt tycke jag om den, just för att man får ut så mycket av den. 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback