men vart tog veckan vägen?

Senast var det tisdag och nu är det fredagkväll, vart tog denna vecka vägen? Jag har legat i och tränat med Lizz, pluggat ikapp missade delar, gjort förberedelser inför Belgien och sist och verkligen inte minst tränat för KG Svensson. Jag har en del att berätta för er. 
 
 
Ja, ni läste rätt! På måndag går flyget först mot Kastrup och sedan mot Düsseldorf. Detta är något jag ser ifram emot med skräck blandad förtjusning. Resfebern började i måndags och allt har kretsat runt det senaste veckan, det ända jag haft i huvudet. Idag sa Sara till mig innan jag skulle träna ''Nu får du släppa det, det är det ända du pratar om. Fokusera på din häst och dig själv nu.'' Sant det hon säger, men innan har det varit så långt bort och nu är det så nära, kanske lite för nära. Ni förstår nog inte ens att om tre dagar går flyget mot Belgien, tre dagar!!!
Nu släpper vi Belgien för en stund... Nu måste jag få berätta för min träning Natalie Adelborg som vi hade igår, torsdag. Min häst Lizz, som för övrigt är en prinsessa och en dressyrhäst, hoppade bokstavligt allt jag styrde på. Jag har alltid haft lite problem med Lizz när det gäller hoppningen då hon sällan hoppat, hon har tagit sig över men inget att skryta om. Nu ska jag berätta för er, jag och Lizz tog oss över hinder som låg på cirka 90 cm. Lizz har gjort en enorm utveckling när det gäller hoppningen, jag tyckte att förra veckan när vi hoppa för Maria var grym och jag höjde Lizz till skyarna men nu höjer jag henne ytterligare. Jag fick även beröm för allt jobb jag lagt ner på Lizz, vilket är riktigt kul. Både jag och Lizz jobbar mer som ett ekipage idag, dessutom klarar jag av att rida Lizz på ett vanligt tvådelat bett. Jag är såååå lycklig över det!
 
 
En gammal bild på mig och Lizz från kanske september på en av Marias lektioner ute på gräset. 
 
Idag väntade clinic och träning för KG Svensson som var mycket lärorik. Dagen började kl 10, eller ja jag började kl 9 då jag skulle skriva prov, skönt att sätta bock på den uppgiften. Men dem följande två timmarna tillbringade vi i ridhuset och titta på när KG tömkörde fyra hästar. Jag tyckte det var mycket lärorikt och jag har sett en del saker som jag kommer föra över till Lizz och använda mig av.
Efter lunch red våra lärare lektion för KG, tyvärr hann jag inte titta så mycket utan var tvungen att förbereda min egna lilla leriga häst för en träning för KG. Jag blev otroligt glad när jag fick chansen att träna för honom. Det första jag tänkte när jag satt upp var att detta kommer gå åt helevte, då jag knappt fick in Lizz på ridbanan för att rida fram samt att hon var spänd för allt och inget. Det slutade med att Anna fick leda mig till ridhuset. Väl inne i ridhuset så blev hon hyfsat lugn, när lektionen väl började så började KG med att korta mina läder. Lite spännande var det allt! Det gav dock ett bra resultat. Han sa också till mig att inte luta mig bakåt som jag gärna gör, speciellt i avbrott bland annat när jag gör halt. Under nästan hela passet fick jag till en riktigt bra känsla som jag tänker leva på läääääänge! När jag satt av kunde jag inte sluta le för allt kändes så jävla inåt helvete bra rent ut sagt, jag har länge sökt efter denna känsla som jag fick idag. Och som jag faktiskt inte kan förklara!
 
 
Jag är så glad och tacksam att jag får chans till möjligheter som dessa!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback