God morgon!

Redan tisdag och det betyder sex dagar kvar till avfärd mot Beligen i tre veckor...Gissa om någon börjar få resfeber och seperationsångest från sin häst. 
 
Helgens start då, hur gick det egentligen? Vi fick ju flyttad start, skulle starta kl 8.20 men den flyttades till 11.27 och det tackar vi för så mycket. Eftersom det är på andra sidan stan så tar det ett bra tag att åka. 
Väl där så var det en mycket trevlig tävlingsplats. Jag försöker vara så noga att alltid hålla samma spår när jag är på tävling, ta tid på mig att göra iordning innan jag sitter upp samt samma sak väl inne på framridningen. Det värsta jag vet är att stressa innan start. 
Väl inne på framridningen var hon mycket fin, lösgjord och avspänd redan från start vilket hon inte brukar vara. Allmänt lätt och jag bärde inte runt på henne. Så härligt att man kan få rida henne nu med en helt annan inställning, det är såååå kul. 
Väl inne på banan spände hon till lite då det satt en funktionär i hörnet. Jag fick en riktigt bra känsla inne på banan och sedan vet jag väl att vi är fortfarnde lite ostadiga och vingliga i vissa delar. Sedan blev vissa delar riktigt bra, till exempel i skritten fick vi en sjua, den har annars alltid krånglat då hon varit spänd. Vi slutade på 58%, vi hamnade på plats 14 av 27. Det tycker jag är en ganska bra debut ändå. 
 
 

Mona Svenson

Hej Josefin!
Kul att följa dej på FB. Grattis till din placering på tävlingsbanan nu senast. Det vore roligt att få träffa dej och se när du tävlar. Det var ett tag sen jag såg dej, senast tror jag du red på Bolle. Härligt att du har en så positiv inställning till ridning och hästar.Lycka till med tillvaron i Belgien.

Kramar /Mona

Svar: Åh vad roligt att höra ifrån dig! Det var ett bra tag sedan, var det verkligen så länge sedan? Bolls sålde jag 2012, alltså för snart 5 år sedan. Vi får se över tävlingarna så får du säga till när du kan komma och titta! :)
josefinperssons.blogg.se

2017-03-14 / 12:31:08
Mona Svenson

Ja det vore jättekul att få träffa dej. Du ska ju till Belgien först, vilket tillfälle, wow, grattis, Du kan väl låta mej veta hur din tävlingskalender ser ut under våren, så det äntligen blir av att få se dej, hästen och ev mamma. Lycka till därborta i Belgien. Kram Mona

Svar: Såklart du får veta min tävlingskalender!
josefinperssons.blogg.se

2017-03-17 / 21:18:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback