God kväll

Lång dag helt enkelt, 8.30 lämna jag huset imorse för att bege mig till norrtälje för att gå på banken och äta lunch med mamma innan det var dags att vända hem för att rida tre hästar för att snart ha somnat vid datorn efter att redigerat bilder. Sååå galet trött men det känns ändå som jag inte gjort något idag. Var trött redan när jag satt av första hästen.. Är det såhär man blir när man är ledig? 
 
 
Nu kan jag väl ändå kalla mig vuxen då jag fixat om mitt konto, från ungdom till vuxen. kanske kan bli vuxen på riktigt nu ;)
 
Först ut att rida idag var Eco, hon var så galet fin igår så ville få fram det och fortsätta arbeta på det. Inte lika lätt kan jag lovab idag, men försökte och hon blir bara finare och finare i ridningen. Jag har börjat mixtra lite i min ridning, prova nya sätt för att ta mig vidare ett snäpp, nu är det att börja rida lite mer på Eco som jag gör på Lizz. På Lizz är det ganska enkelt och driva hela tiden, bakifrån fram till bettet medan på Eco "fegrider" jag lätt. Jag tappar lätt kontakten till bettet vilket gör att jag inte får en bra grundform på henne, detta brukar sluta med att jag inte driver. På andra hästar förutom Eco så driver jag oftast för att komma ut ur problemen, vad det nu kan vara, men inte provat det på Eco, fråga mig inte varför. Iallafall så har jag nu börjat testa det på Eco och fått en mycket positiv inställning från Ecos sida. Så kul att prova nya saker och det faktiskt fungerar!
 
 
Sedan väntade en skrittur på Midde som jag håller på att sätta igång igen. Därefter Annie som jag jobbar vidare med att få henne lösgjord, går bättre för varje dag faktiskt. 
 
Vi får se vad morgondagen har att bjuda på, det återstår att se. Första riktiga sovmorgonen imorgon, kl 9-10 ska jag iallafall sova till om inte längre. Så himla skönt att äntligen få ha en sådan dag, det var riktigt länge sedan. Det har alltid varit något som gjort att jag tvingats gå upp tidigt. Gissa om jag är lycklig!!
 
 
Jag ÄLSKAR detta schabrak, ligger bra på alla hästar jag satt det på.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback