Att flytta hemifrån - ett beslut jag tog tidigt i mitt liv

Om jag nu ska vara ärlig om att flytta hemifrån så har det varit det jobbigaste jag gjort. Jag flyttade från mitt hem där jag bott i över tio år, jag lämnade mina kompisar och tog med mig hästen till en annan ort - jag flyttade hemifrån. 
 
Det tar ett bra tag innan man inser att man tagit ett beslut som kommer förändra ens liv föralltid. Att flytta hemifrån vid en ålder på 16 år var ett enormt steg, men samtidigt är det det bästa. Jag har lärt känna nya fantastiska människor men jag har nog mest lärt känna mig själv på olika vis. 
 
Jag insåg inte riktigt när jag väl flyttade att detta var på riktigt, det tog mig nästan ett år innan jag faktiskt fattade grejen med att flytta hemifrån. Jag ville komma in i andra rutiner, jag ville komma in i en annan vardag. Jag behövde ett ny tänk. Jag ville ha nya männsikor i min omgivning som jag kunde bolla ideér med. Under tiden på Sveriges Ridgymnasium har jag inte bara lärt känna nya klasskompisar och vänner, jag har också lärt känna nya lärare och tränare, människor som har stor betydelse nu och även i framtiden. Dem har format mig till den människan jag är idag, allt från hästhantering till hur man på bästa möjliga sätt tar ett beslut. 
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback