Snart jul och 6 månader kvar

Tanken att det är julavslutning imorgon är lite stressande med tanke på allt som ska vara klart. Jag har en uppgift kvar som jag ska slutföra under helgen eller början på nästa vecka. Det återstår att se hur den blir, det är nämligen foderstater som är sååå komplicerat innan man hittar det och vet hur man ska göra. 
 
Imorgon väntar julavslutning, det betyder att vi ska ha stalltjänst på morgonen, sedan julshow och sedan lunch innan vi slutar för dagen. En ganskalogom dag, jag och Eco ska vara med i julshowen och sedan ska två hästar rdas efter dagen. Frågan är om Lizz eventuellt får vila imorgon också, det återstår att se. 
 
 
Lizz var extremt fin igår så hon förtjänar nog två dagar vila. Jag rider henne en dag i ridhuset resten ute för att börja vänja in. När jag rider i ridhuset lägger jag mycket fokus på övergångar och tempoväxlingar medan ute blir det mest jogg eller kondition. Det är dags att bygga upp styrkan mer ordenltigt på Lizz, hon känns väääldigt fräsch och fin för tillfället! Vi ska försöka få ut vår equiterapeuft Malin som ska checka av båda hästarna innan eller efter jul. 
 
Efter jul är det endast sex månader kvar. Så om lite mer än sex månader kliver jag ut ur dörren och tar studenten, tar mig ut i det riktiga livet. Många tankar går i mitt huvud vad man ska göra efter skolan, plugga eller jobba? Med tanke på talangsatsningen så lutar det åt att jobba ett år innan jag pluggar vidare mot hippologen som det lutar åt. Jag har fått erbjudande om jobb i ett stall som jag trivs väldigt bra och älskar att jobba i detta team men inte helt hundra än. Eller blir det att flytta hem och starta upp mitt eget. Många tankar går, men inget bestämt än. 
 
 
Till nästa år har jag ju två tävlingshästar, då funderar man ju lite extra för att få allt att gå ihop. 

Anonym

Foderlära är roligt o egentligen ganska lätt. Det gäller att inte bli frestad av alla nya foderblandningar som finns på marknaden med allsköns örter o annat som luktar gott el har xtra tillsatser som hästarna egentligen inte behöver, utan verkligen utgå från sitt grovfoder o därefter räkna på vad den individuella hästen kan tänkas behöva som tillsats. Lycka till!

Svar: Jo när man förstår hur man ska tänka och gå tillväga så är det inga problem. Problemet är att hösilaget vi räknat på har helt fel världen än vad ridhästar behöver. Det var nog mest träligt att börja med så svårt hösilage. Annars hur kul som helst!
josefinperssons.blogg.se

2017-12-15 / 06:35:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback