Att lyckas dra upp sig själv

Man lär ju känna sig själv mer och mer för varje dag som går. Man tror verkligen att man kanske börjat lära känna sig själv efter så många år, eller efter allt man gått igenom. Ofta har du fel.
 
 
Jag kan nog räkna mer nackdelar på mig själv än vad jag kan räkna fördelar. Det är en dålig egenskap. Hur svårt är det egentligen om jag bara ser nackdelar hos mig själv och ska lyckas få mig själv glad? Det är skitsvårt. När jag hamnar i en svacka blir jag extrem svår att ha och göra med, jag skojar inte. Jag förstår innerligt inte hur mina allra bästa vänner velat stanna, för jag blir nästan odräglig. Vuxna som har stöttat och vänt ut och in på sig själva för att först förstå sig på mig och sedan försöka lösa problemen. 
 
 
När jag sedan lyckas hamna i dessa svackor, när man nästan ser allt lite svart, då jag ser alla dessa nackdelar och kan inte, och jag menar det, hitta en enda fördel med mig själv. Då vill man faktiskt omge sig av personer som bringar en lycka, ger mig ny energi när du helst vill ge upp allt du kämpar för. Jag har under en längre period omgett mig av personer som tagit mer energi än vad dem gett, jag säger inte att det är nu men jag säger heller inte säga att det varit tidigare. Helt enkelt under perioder i livet. 
 
Jag hade en bästa vän, trodde jag, som jag fortfarande bryr mig om till 110% och jag gjorde allt för vår vänskap, men en dag vände allt, jag kämpade men tillslut insåg jag att det aldrig kommer funka. Jag kan inte ge henne all energi om jag inte får något tillbaka. 
Jag hade en vuxen som jag gav all min tilit till, jag trodde att det skulle funka. Jag trodde hon skulle hjälpa mig men hon vände det mot mig. 
Det är två exempel, jag har fler. 
 
 
Det jag känner just nu är att jag lyckas välja personer som ser mig för den jag är, som kan se mig förstörd och hjälpa mig upp igen. Inte dessa som sagt att dem ska hjälpa men istället tittat på när man ramlat längre och längre ner. Jag omges av vänner som stöttar och gör mängder av saker för mig, det är ovärderligt. 
Jag har också vuxna som hjälper, ändrar och fixar för att jag ska trivas och må bra. Dem ser aldrig hinder, dem ser bara lösningar på allt. För tillfället så har jag två som ligger mig extra varmt om hjärtat, dem är något extra! Ja sedan finns det självklart fler. Att dessa människor förbättrar inte bara mig själv utan också mina egenskaper, när jag omges av dessa människor inser jag att jag har bättre sidor, att jag inte bara dessa dåliga sidor. 
 
Förlåt för ganska flummigt inlägg, men kände att jag behövde det. Hoppas ni förstår min tanke! Och glöm inte ge vardnra lite extra kärlek, du vet ALDRIG när dem vänder er ryggen. 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback