Fredagen den 7 april - denna fredag kommer jag minnas

Nu ska jag försöka sätta detta i ord, det har varit jobbiga dagar och något jag har i tanken hela tiden nu. Det är inte lätt men snart är detta förbi. 
 
 
I fredags skulle jag tillsammans med Moa, Jennifer och Ebba flyga tillbaka till Arlanda och Sverige från Düsseldorfs flygplats. Lagom till vi satt oss på planet får vi höra vad som händer i Stockholm vilket självklart är chockerande och ledsamt. Det väntades två timmar flygning, jag och Moa roade oss med film hela vägen. Väl landat på Arlanda, cirka 30 min sena hämtade Malin upp oss. Det var otroligt skönt att veta att någon hämtade upp oss på Arlanda och slippa en bussresa som just nu var omöjlig eftersom all trafik vad avstängd. 
Efter en tur till Willys i Märsta vände vi hemåt och jag skulle äntligen få träffa min saknade häst. Men det väntade någonting som jag verkligen inte var beredd på. 
 
 
Jag kliver in i stallet och går bort mot Lizz box, fullt notmalt. En glad Lizz tittar fram och jag är glad för att se henne. Lizz vänder sig bort och det ser ut som svansen har fastnat, för det brukar hända ibland. Jag tar tag i svansen, men det är något som verkligen inte står rätt till. Svansen är borta. 
 
Jag hittar alltså min häst utan svans, den slutar en bit nedanför svansrotens slut. Jag förstår inte hur man som människa kan gå och klippa av svansen på en annans häst, Lizz är oskyldig och har aldrig gjort något fel som hon menat. Hästar tänker inte så, jag kan förstå om man inte tycker om något jag gjort men ge fan i min häst! Detta är helt oacceptablet och jag är så förbannad och förkrossad på en och samma gång. 
 
När detta hände vad jag i en sådan chock att jag inte visste vad jag skulle göra, känslorna fanns inte och jag kunde inte tänka klart. Jag är så otroligt tacksam att Anna följde med mig ner till stallet och fanns där och stöttade mig. Tack till Malin som reagerade och ringde direkt, tack till vår rektor som tog tag i detta direkt trots att det var fredagkväll och tack till Sara som svarade mitt samtal när jag jag både var stressad, chockad och panikslagen. Även tack till ALLA som stöttar mig igenom detta och står bakom mig igenom detta. 
 
 
Det är inte lätt, jag är glad att det bara är en svans och ingenting annat hände. Jag är glad att Lizz mår bra och inte tagit någon skada av detta. Jag är fortfarande djupt oroad och rädd att något mer ska hända, speciellt något värre. Jag är så tacksam för att det ''bara'' är en svans och inget annat. 

Anonym

Usch.. hemskt att man inte kan känna sig trygg i sitt egna stall. Detta är alltifrån okej och jag blir jättearg! Tur att det inte var värre får man iallafall tänka.

2017-04-09 / 18:55:50
Mona

Jag blir alldeles stum Josefin! Hur kan man göra en sådan sak! Obegripligt!!😡 Visserligen växer en svans ut, men......så sjukt.
Grattis till din placering på dressyrbanan idag.

Kram/Mona 💕

Svar: Jag är sååå glad att det ''bara'' var en svans, Lizz mår bra och det är jag så glad för!! Jag är bara rädd att det händer en gång till, men vad kommer då hända?
josefinperssons.blogg.se

2017-04-09 / 19:02:43
Lamia

Men vilka sjuka människor det finns! Tur att det inte var mer än svansen de rört...

Svar: Jag är så enormt tacksam att det ''bara'' var svansen och Lizz mår bra!
josefinperssons.blogg.se

2017-04-09 / 19:17:23
URL: http://lamias.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback