Dagens starter hos Stäket HSF

Jag måste få börja med att säga wow vilken dag vi fick! Fantastiskt väder, fantastiskt sällskap, fantastisk häst och två helt fantastiska ritter. 
 
Första start var beräknad till kl 12.46 så jag var i stallet lagom till kl 9 imorse för att åka kl 10. Dagen startade bra och jag har sett i fram emot denna tävling ett bra tag. jag var taggad och jag upplevde att Lizz också var taggad. 
 
Till första starten som var 12.46 hade jag beräknat cirka 45 min framridning och Lizz var sååå fin. Hon var avspänd och jag kunde fokusera på oss som ekipage. Dock så var det cirka en kvarts förseningar och det var varmt, Lizz blev lite trött väl inne på banan. Jag och Lizz gjorde tillsammans en väldigt jämn ritt, några små missar men inget större än det. Vi slutade på 66,212% och blev placerader som nummer 7 av 40 starter.
 
Väl ute från banan så var det bara att se till att kunna LA:3 och sedan började jag värma upp lite mer och göra oss redo för LA:3. Jag visste att tiden var knapp men inte att det skulle vara så kort att klassen hunnit starta och jag var nästa ekipage in på banan. Så vi hann med cirka fem minuters framridning, vi gick och levererade cirka 60% och nytt personbäst i LA:3. Under denna ritt blev inte den bästa, utan jag behövde driva henne ganska mycket men blev ändå rätt okej. Jag är ganska nöjd om jag får säga det så. 
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback