Åter hemma och laddar om

Efter att jag varit hos Jenniemy i tre dagar, som jag för övrigt total älskade, så underbart att jag fick komma! På fredagen så var det middag hemma hos farmor och därefter tog jag mig till Väsby och Anna igen. Hon behövde hjälp i stallet under lördagen och för mig var det en självklarhet att ställa upp efter allt hon hjälp mig med. Nu har jag äntligen landat hemma efter lite mys i stallet, ridning och kvällsfodring. Underbar eftermiddag helt enkelt. 
 
Ridpasset idag gick så mycket över förväntan. Jag valde att rida med gummisnodd på Lizz idag, mest för att jag skulle kunna fokusera på mig själv och min egen sits. Det var nog ett bra val för att Lizz gick som aldrig förr, fick till en del riktigt fina sidvärts. Jobbade med en del av dem momenten vi ska utföra på morgondagens tävling och det blev en riktig fin förvänd galopp och ryggningar som är vår svaghet. Provade också byte i vardera varv och ett byte till vänster blev nog vårt bästa byte någonsin! Det var bara så lätt, byte till höger behöver vi dock öva på. 
 
 
Klockan 6 imorgon rullar vi från stallplan för att göra en start hos Täby RS, klockan 8 gör vi vår start. Håll tummarna!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback