Dagens ridpass

Alltså guuud, dagen har gått i ett. Jag var i stallet redan innan åtta imorse för att hinna klart allting. Mamma kom sedan efter 10 för att packa in alltfrån utrustning till foder och häst, sedan när vi väl var på plats på Antuna och allt urpackat så åkte vi Hööks för att inhandla bl.a. B-vitamin och Linfröolja. Det blev ett par ridbyxor som fick följa med hem. Och nu på eftermiddagen har jag packat upp lite, ridit och skickat in en uppgift till skolan. 
 
Jag kände nu hur luften bara gick ur mig. Det har varit fullt upp det senaste dygnet med packning och allt. Nu laddar vi om för fyra veckor fyllda med häst, träning och tävling. På tisdag kommer även Eco. 
 
Under dagens ridpass så ville jag lägga focus på att hon skulle vara loss och att jag skulle jobba vidare på öppnorna som vi gjorde under fredagens dressyrlektion för Jenniemy. Några blev bra men valde att inte fortsätta tragla då jag kände hur mer och mer spänd hon blev och det skulle inte blivit bra i slutändan. Jag valde att gör några få galopp-trav-galopp i båda varven innan jag valde att jogga av henne. Imorgon ska jag försöka att jobba igenom henne ännu mer. 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback