Ett riktigt bra ridpass

Nu innan lunch så red jag Eco på ridbanan och jobbade mycket markarbete med bommar och andridning. Eco har ju haft en tendens att rusa mot hinder men ändå lyfta på benen. Jag vill att hon ska kunna ridas med en mer lugn anridning men ändå ett sug efter hinder. Det gav hon mig idag. En så himla fantastisk häst! Kom i lugn och samlad galopp mot hindret, även mycket rakt, hoppade och landade i lugn och fin galopp igen. Så himla roligt när träning ger resultat! Hade även en linje med en bom innan som gör att hon måste vänta och inte bara rusa, andra hindret slutade på ca metern - 110 cm. Lizz ska få samma upplägg någon dag också, funderar bara vilken dag. 
 
Det är så roligt att jag fått så många frågor här på bloggen och kommentarer som ramlar in. 
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback