Josefin Persson, vem är jag?

Jag heter då Josefin Persson och är 18 år. Jag ska börja mitt tredje år på Sveriges Ridgymnasium i Sigtuna, där går jag en inriktining som heter SRG-i. SRG-i är som NIU, dock är det Sveriges Ridgymnasiums egna inriktning kan man säga. Jag satsar alltså på ridsporten för att hamna bland eliten inom en framtid, vilket är min dröm. Jag tränar och tävlar två hästar och kommer förhoppningsvis inom några år kunna starta SM om planen följs. Det är det jag siktar på iallafall. 
 
Satsningen om att nå eliten har alltid funnit i mig men aldrig riktigt haft chansen. I skolan kan jag få ytteliagre kunskaper med mer träning och en del teori som ska hjälpa mig på vägen. Jag har då tillgång till skolans tränare och kunnig personal, förutom skolans lärare får jag otroligt mycket stöd och hjälp av Anna Wallberg, från AP-Ridutveckling som hjälpt mig en mycket bra bit på vägen. På hemmaplan i Norrtälje har jag tillgång till Carina Morén och Kattarina Aggring som också är till stor hjälp. 
 
Jag som person är för det mesta glad, personer runt mig brukar säga att jag är ambitiös. Det kan jag nog säga att jag är, för det jag vill är att visa att jag vill och kan. Jag vill alltid göra bra ifrån mig, ja allt som tillhör det. Det är ju hästarna jag brinner för. 
När jag flyttade hemifrån så insåg jag mer och mer att jag måste tro på mig själv för att lyckas, ju mer jag tror på mig själv ju längre kommer jag i min utveckling. 
 
När jag inte bor i Sigtuna så bor jag i den lilla staden Norrtälje tillsammans med min familj på en gård. På vår ganska stora gård har jag tillgång till boxplatser, en lösdrift, stora hagar och en ridbana. Även där kommer ni kunna följa min resa till eliten. 
 
 
Något jag också skriver om är min psykiska ohälsa som jag lever med, det är inte alltid enklast och tänker lite på ett annat sätt. Jag delar med mig av detta i en del inlägg. 
 
Lämna gäna en kommentar, gärna vad ni vill läsa på denna blogg!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback