Eco SJ

Detta är Eco SJ, hon är ett PRE sto född 2009 i Danmark hos stuteri Sant Jordi. Hon kom först till Sara Hedberg på Stuteri Pepino, där stod hon i ca en vecka innan hon lastades på för att transporteras vidare upp till Stokcholm. Den 3 december klev hon av hästbussen och blev min. Vår resa från en tunn och omusklad häst till dagen har varit som en berg- och dalbana kan jag lova. Det har varit tufft men jag tror faktiskt att vi nu hittat rätt väg tillbaka och hon är snart tillbaka på tävlingsbanorna. 
 
Eco har jag gjort ganska blandade resultat, allt från 51% till 68% i LB. Hon gör dem flesta röreslerna upp till LA och medelsvår. Jag satsar att satsa några medelsvår på henne innan tanken är att någon annan ryttare ska få ta över henne. Det finns ingen tvekan om denna häst kan gå medelsvår iallfall, hon har kvalitén för det och är tillräckligt ambitiös. 
 
Jag har själv valt att utbilda henne, hon har alltid varit svår och ingen lätt häst, men det är nog allt varit värt det. Hon har nu strtklar för LA och tanken är att vi under våren 2018 ska starta medelsvår. 
 
 
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback